Teema: Mindfullness and meditation
Aeg: 09. – 15.10. 2022
Koht: Reykjavik, Island
Osaleja: Airis Varik


Osalesin oktoobris Islandi pealinnas Reykjavikis kursusel Mindfullness and meditation.  Koolitajaks oli Smart Teacher Play More, kus eestvedajateks kehalise kasvatuse õpetaja taustaga islandlane Kristín Einarsdóttir ja Hipaanias elav inglanna Sarah Jane Anthony, kes on kogenud algklassi- ja inglise keele kui võõrkeele õpetaja.

Huvitav on see, et Islandil ei ole kasutuses perekonnanimesid, vaid islandlase nimi koosneb eesnimest ja isanimest, millele lisatakse vastavalt sõna "tütar" ehk "dottir" või "poeg" ehk "son". Kristin Einarsdóttir tähendab Kristin Einari tütar. 

Koolitus toimus Laugardalur Valley´s (Kuumaveeallika org), mis on peamiseks spordi- ja puhkekeskuseks Reykjavikis. Paralleelselt toimus viis erinevat kursust. Osalejaid oli sellesse toredasse seltskonda kokku tulnud 18 riigist, kokku 134 õpetajat. Minu kursusel oli 23 osalejat. Kaugemalt tulijad olid tee Islandile ette võtnud Reunioni saarelt (Prantsusmaale kuuluv saar India ookeanis). Esindatud olid kõikide vanuseastmete õpetajad, lasteaiaõpetajatest kuni täiskasvanute koolitajateni (sh tugispetsialistid ja huvihariduse õpetajad). 

Esimese päeva tutvumisüritus, kultuuriprogramm (sh väljasõidud Islandi loodusesse) ja koolituse lõpuüritus toimus kõikidel gruppidel koos. Minu koolituse Mindfullness and meditation eesmärgiks oli harjutada erinevaid praktilisi tegevusi, mille kaudu toetada rahuliku, rõõmsa ja eduka klassikultuuri kujunemist. Proovisime praktiliselt läbi erinevaid tehnikaid ja mänge, mis toetavad keskendumisvõimet, eneseregulatsiooni ja empaatiat.

Näiteks harjutasime erinevaid hingamis- ja lõdvestusharjutusi, vaikusemänge, hinnangute vaba aktiivset kuulamist, tegime ühiselt läbi Mindfull (teadveloleku) jalutuskäigu.  

Harjutasime korduvalt meditatsiooni, mille käigus õppisime jälgima enda hingamist ja tähelepanu pööramist ühele mõttele korraga (sh segavate mõtetega toimetulekut).

 

Poovisime läbi jooga elementide kasutamist klassiruumis (nt liikumispausideks). 

 

Koolikülastus

Koolid on Islandil üldiselt sarnased, ei toimu katsetega õpilaste valikut kooli. 

Külastasime Dalskoli (https://dalskoli.is/), ühte Isalndi uuematest koolidest Reykjaviki äärelinnas. Koolis on koos lasteaed, põhikool ja vabaaja keskus (kohalik raamatukogu, sise- ja välibasseinid). Dalskoli´s on lapsed vanuses 6 kuud kuni 16 aastat. Erinevate kooliastmete spetsialistide vahel toimub tihe koostöö. Koos õpivad näiteks 5-aastased ja 1. klassi lapsed. Seetõttu toimub üleminek lasteaiast algkooli stressivabalt ja sujuvamalt. Keskmiselt on klassis 22 õpilast. 

Kooli põhimõtteks on, et läbi koolikogemuse tunneksid kõik end seal hästi. Toetatakse ja arendatakse laste iseseisvust, initsiatiivi ja kriitilist mõtlemist ning õpilase enda vastutust oma õppimise ja käitumise osas. Kooli moto on: Õnn on teekond. Rõhk on paindlikul õppe- ja töömeetodil ning õpilaste koostööl. Erivajadustega õpilasi toetatakse vajadusel väiksemates rühmades, eriklassides.

Koolides on lapsed aasta ringi ja iga ilmaga vahetundides õues. Nägime ja imestasime, kuidas algkooli lapsed tiheda vihmasaju ajal rõõmsalt jalgpalli mängisid. 





Islandi inimesed on soojad ja avatud suhtlejad. Ja kuna ilm võib seal olla väga muutlik ja ootamatusi täis, siis ei muretse nad ka liialt tuleviku pärast, vaid oskavad tunda rõõmu hetkest. 

Minu kursuse tore seltskond. Koolitaja Kristin on esireas vasakul.


         
Kõikide gruppide ühine kultuuriõhtu kodust kaasa toodud rahvuslike toitudega.


Harpa kontserdisaal ja konverentsikeskus Reykjavíkis


Väljasõit loodusesse:





islandlaste moto 😊


Kommentaare ei ole:

Käesoleva õpirändeprojekti põhieesmärgiks on kaasaegse vaimse õpikeskkonna arendamine Tartu Hiie Koolis. Põhieesmärk saavutatakse läbi proje...