3. õpiränne

Teema: Inclusive classroom - innovative teaching methods to reach every SEN student

Aeg: 24.-30.04.2023
Koht: Madeira, Portugal
Osaleja: Laura Lang, Helin Sander, Angelika Vandler (tõlgina)

Osalesime aprilli koolivaheajal Madeira pealinnas Funchalis kursusel Inclusive Classroom - Innovative teaching methods to reach every SEN student. Koolitus kestis 7 päeva. Koolitaja oli Horvaatiast pärit Tihana Vranković-Skoko, kes töötab education advisor’ina.

Esimesel kolmel päeval õppisime Flipped Classroomi ehk ümberpööratud õppe metoodikat, mis sisuliselt tähendab seda, et lapsed õpivad iseseisvalt kodus teoreetilist osa (nt õpetaja valmistab ette tunni teema kohta video + juurde küsimused) ning koolis olles kasutatakse aega juba praktilisteks tegevusteks ja vajadusel õpilase abistamiseks. Saime juhiseid, kuidas sellise metoodika järgi materjale ette valmistada ja kasutada. Lisaks kuulus esimese päeva juurde ka oma kodumaa ning kooli tutvustus, mille juurest ei puudunud loomulikult ka iga riigi kohalikud maiused.

Kultuuriline osa esimesel päeval

Flipped Classroomi tööplaani paika panemas

Flipped classroomi grupitöö kokkuvõtte esitlus

Intensiivsele tööle järgnes vahepalaks kohaliku eluolu ja ilu nautimine väikse tripi näol Funchalist välja. Külastasime väikest kaluriküla Camara de Lobost, mida olevat külastanud ka endine Briti peaminister Sir Winston Churchill.
Camara de Lobos - väike kaluriküla

Sir Winston Churchilli monument Camara de Loboses

Panime oma kõrgusekartuse proovile Gabo Girão Skywalk vaateplatvormil, mis asus 580 m kõrgusel merepinnast, ning mille platvorm oli osaliselt klaasist. Sealt avanesid lummavad vaated ookeanile ja Funchalile.

Lõpuks suundusime ka mägedesse, mis on tõesti kõrged ning kuhu viis päris käänuline tee. Kohaks oli Eira do Serrado.


Kohustuslik grupipilt ka - 9-liikmeline kursus.

Pärast kosutavat ringkäiku mägede vahel algas järgnevatel päevadel taas tõsine õppimine. Järmisteks teemadeks 4Cs skills, Montessori metoodika ja emotsionaalne heaolu (emotional well-being) klassis.

4Cs of the 21st Century Skills: Critical Thinking, Creativity, Communication, Collaboration - tegemist on 21. sajandi põhioskustega, mis võimaldavad õpilastel hästi toime tulla nüüdisaegses ühiskonnas. Õppisime erinevaid võtteid, kuidas arendada õpilastel (sh ka erivajadustega õpilastel) antud oskusi. Loomulikult panime enda oskused kohe proovile ka: konstruktsioonide ehitamine, näitemängu läbiviimine, küsitluse kokkuvõtte esitlus.


   
Montessori metoodika rakendamisel on oluline silmas pidada lapse enda loomulikku arengut ja teadmistejanu, sh et kasvukeskkond vastab tema arenguvajadustele. Oluline on ka lapse iseseisvumise toetamine ja arendamine.

Koolituse lõpetas emotsionaalse heaolu nippide õppimine, mida klassis/koolis kasutada.    

Mõned näited

Kursuse viimane pilt: kipsis käega pidas vapralt vastu meie väga tore koolitaja Tihana :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Käesoleva õpirändeprojekti põhieesmärgiks on kaasaegse vaimse õpikeskkonna arendamine Tartu Hiie Koolis. Põhieesmärk saavutatakse läbi proje...