Teema: Team Building for School: Play and Fun, Building Educators Communities
Aeg: 24.-29.10.2022
Koht: Santa Cruz, Hispaania
Osaleja: Angelika Vandler, Sigrid Salomon

Koolituse korraldajaks oli organisatsioon Europass Teacher Academy ja koolitajaks Sheryn Moon. Meie koolitus toimus Tenerife põhjarannikul, Santa Cruzis, ning koolitusel osales lisaks meile 2 õpetajat Lätist ning üks õpetaja Itaaliast. Tegemist oli väikese ja kokkuhoidva grupiga, mis võimaldas koolituse teemasid süvitsi käsitleda.

Koolituse esimene päev hõlmas endas teoreetilise osa käsitlemist, milles anti ülevaade eduka meeskonnatöö alustest. Seejärel saime jagada oma kogemusi eelnevatest ja praegustest töökohtadest meeskonnatöö toimimise osas ning arutlesime, kuidas meie ise saame muuta meeskonnatööd tõhusamaks.


Teine koolituspäev toimus Anaga Rural Park’is, mis on mägine rahvuspark Tenerife kirdosas ja kõrgeimaks punktiks on 1024 m. Selle rännaku saatel tuli meil esimesel koolituspäeval saadud teadmised rakendada praktilistes tegevustes. Omavahelist usaldust tuli proovile panna kinniseotud silmadega teed läbides ning kuulates vaid teise suulisi juhiseid. Äsja koolitusel tekkinud meeskonna toimimist katsetasime veel erinevates ühistegevustes, enamasti olid kõigi meeskonna liikmete silmad kinni seotud.

 

Kolmas koolituspäev keskendus taas teoreetilise osa käsitlemisele ning teemaks oli mitte-vägivaldne suhtlemine ning hinnangud enda ja teiste suhtes. Oluline on teha tööd iseendaga ning muuta oma harjumusi, et olla hea ning toetav meeskonna liige, et meeskond saaks kõige efektiivsemalt toimida oma eesmärkide nimel.



Neljas koolituspäev toimus meil imelises rannas nimega Las Teresitas ja peamiseks fookuseks oli töö iseendaga. Tegemist oli hästi intensiivse ja emotsiooniderohke päevaga kuna iga koolitusel osaleja pidi avama endas külje, mida tavaliselt töökeskkonnas ei tehta, st. kõva häälega välja ütlema hinnangud, mida teistele anname ning teod, mis meid teiste puhul häirivad. Olgu selleks kas pidev hilinemine, ebaviisakas käitumine või hoopis õpilaste omavahelised tülid. Igal osalejal tuli läbida 5-etapiline “rännak”, mille käigus selgus iga inimese isiklik saavutamata vajadus, mis seda hinnangut tekitab. Tihtipeale on selleks vajadus rahu, turvatunde, armastuse või mingi muu teatud vajaduse järgi.

 

Viimane koolituspäev toimus meil taas koolituskeskuses ning tegime kokkuvõtteid toimunud koolituspäevadest.
Meil on tõeliselt hea meel, et saime osaleda antud koolitusel ning jagada positiivseid emotsioone ning praktilisi oskusi oma töökaaslastega.

Meie koolitusgrupp kohalikus restoranis peale väsitavat retke Anaga rahvuspargis:  


 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Käesoleva õpirändeprojekti põhieesmärgiks on kaasaegse vaimse õpikeskkonna arendamine Tartu Hiie Koolis. Põhieesmärk saavutatakse läbi proje...